Jak začít cvičit

Jak vlastně začít cvičit? Otázka, kterou si klade většina z Vás. Nejdůležitější je chtít začít cvičit, chtít něco se sebou dělat, aby se člověk cítil pak spokojenější sám se sebou. Motivace pro mnohé z Vás je se někomu zalíbit, cvičit pro druhého. Pro jiné je motivace doba nadcházejícího léta a chtít oslnit na plážích u moře. Věřte, že ale v první řadě cvičíte hlavně kvůli sobě, kvůli svému pocitu, že něco pro sebe děláte. Většina z Vás se třeba jen podívá někde na internetu a opíše si nějaký tréninkový plán, tréninkový rozpis, který obsahuje velké množství cviků, které ale bez správné návaznosti mohou tělu spíše uškodit, než mu pomoci. Navíc musíte rozlišit, čeho chcete ve cvičení dosáhnout, zda jen zpevnit svalovou hmotu, či shodit nadbytečné kilogramy. Mnozí z Vás se ptají, za jak dlouho budete vypadat „vyrýsovaně“. Věřte, že cvičení je běh na dlouho trať. Musíte být trpěliví, vytrvalí. Určitě po dvou, třech trénincích to nebude. Obvykle po dvou až třech měsících pravidelného tréninku 2 - 3x týdně dojde k adaptaci, trénink už není tak náročný, zlepší se technické provedení cviků a dojde k nárůstu síly a svalové hmoty.

Proč je potřeba plánovat, proč je dobré mít tréninkový plán, podle kterého se budete řídit a snažit se jej dodržovat. V první řadě budete mít zpětnou kontrolu, od které se odvíjí další plánování. Dobré je si vést třeba svůj tréninkový deník. Ve svém deníku zjistíte kdy, za jakých podmínek a v jakém časovém horizontu jste se zlepšili (nebo zhoršili, i to se bohužel někdy stává). V takovém deníku pak během několika týdnů, měsíců budete mít svoje znalosti, skladbu cviků, jejich rozložení na dny, množství sérií – jejich počet opakování a vliv na Vaši silovou výkonnost a růst objemů.

Jak si takový plán sestavit? Většinou by měl začínat rozpisem od osobního trenéra. Měl by to být tzv. vyvážený trénink, sloužící jako celková fyzická příprava – zpevnění středu těla. Dále by měl obsahovat:

-          Správné pohybové stereotypy

-          Zamezení nerovnoměrnému svalovému rozvoji

-          Správné držení těla

-          Správná životospráva, správné rozdělení stravy

-          Skladba cviků, jejich opakování. Ne každý cvik je vhodný pro každého a některé jsou vysloveně špatné.

Během tréninků se mnou Vám sdělím i několik zajímavých kulinářských receptů, které si můžete zařadit do svého jídelníčku. Řekneme si něco např. k proteinům, různým doplňkům stravy. Pokusím se Vám doporučit některé potraviny a řeknu Vám, kterých se naopak vyvarovat a z Vašeho jídelníčku vypustit. Tréninky si rozložíme na několik částí. Všechny cviky Vám tak představím, abyste viděli jak správně držet tělo, jak správně držet stroje a nářadí. Po celou dobu tréninku jsem vedle Vás, abych Vám mohl poradit, pomoci.

 

Kamil Kumorek

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba www stránek zdarmaWebnode